CZK | EUR
Model KSYRIUM ELITE prošel kompletní renovací. Změnili se především ráfky, které jsou identické jako na top modelech KSYRIUM PRO , SL i SLR. Jejich předností je širší profil o 2mm rozšířený na 17mm, dále 25mm široké lehké pláště MAvic Yksion Pro, nový design nábojů, který je provedený v čtyřech barevných provedeních. Ve stejné barvě jsou designované i Alu niple paprsků. Kola jsou určená jak pro závodní cyklistiku, tak především díky svému konfortu pro dlouhodobé tréninky, vyjížďky a maratony.
Další informace: Hlavní důraz je kladený na novou progresivní konstrukci ráfků a několikaberevný design. Modrá-červená-černá, to jsou varianty které nabízíme . Vývoj všech výrobců jízdních kol vede k jejich odlehčování. Váha se šetří především na materiálu, tedy ráfcích, paprscích a nábojích. Používají se užší ráfky, menší počet paprsků a lehčí pláště. Hranice bezpečnosti a pevnosti je však tímto ohrožená. Mavic, který staví především na pevnosti, efektivnosti, spolehlivosti a bezpečnosti, našel novou progresivní technologii. Ta vychází ze speciálního materiálu ráfků označeného MAXTAL (materiál je speciálně vyvinutý pouze pro Mavic, je o 40% lehčí jak Alu ráfky a o 30% pevnější). Pevnost ráfků dále zvyšuje a to čtyřnásobně, svaření ráfku ve spoji díky patentu SUP a patentu FORE (uchycení paprsků ve spodní stěně ráfku - horní stěna ráfku tedy není provrtaná pro uchycení paprsků). Díky nové patentované technologii opracování přebytečného materiálu ráfku v místech kde je to možné, tedy patentu ISM se Mavic v posledních třech letech posunul od 3D opracování k současnému ISM 4D. Jedná se o celoplošné opracování ráfků prostřednictvím kontinuální frézy. Díky tomu Mavic rozšířil profil ráfku z 15 na 17mm. To dává samozřejmě vetší pevnost při zachování stejné váhy! Vyniká také nízká setrvačnost, která nabízí rychlou akceleraci a ta je znát při stoupáních do kopců. Také to umožňuje více využít efektivity širších 25mm širokých plášťů. Ty mají větší kontaktní plochu s vozovkou, díky většímu objemu vzduchu lépe tlumí otřesy, ale především mají při tlaku 7-8 ATM nižší valivý odpor než pláště široké 23mm. Mají také méně defektů. V kombinaci s měkčí směsí dezénu nebízí bezpečné ovládání kola, účinnější brždění a především komfort. Při několikahodinových trénincích, maratonech nebo závodech, dochází na pevných karbonových rámech totiž k negativním otřesům bederní páteře. Kola KSYRIUM ELITE, která jsou komplexně vyvíjená společně s plášti metodou WTS (konstrukce a profil plášťů je vyvíjený a testovaný přímo na konkrétním modelu zapletených kol, aby se dosáhlo vysoké efektivnosti a bezpečnosti). Již ke klasice značky Mavic platří patenty jako speciální systém vyplétání zadního kola ISO PULS podpořený efektivním přenosem energie z kazety zadního kola, díky systému uložení volnoběžného tělesa pod názvem FTS-L.
váha bez plášťů a duší: 1550g
(výrobce uvádí 5% toleranci, váha zapletených kol je bez rychloupínačů)
UPOZORNĚNÍ: bezpečný váhový limit pro maximální zatížení zapletených kol je 120kg (váha jezdce i s kolem)