CZK | EUR
Pokud bychom měli být upřímní, tak hliník byl vždycky jádrem našich modelů EVO. Je tuhý, je pevný a alespoň u našich kol, je neskutečně lehký. A vlastně ztělesňuje vše dobré na horských kolech a o tom EVO je. A Epic Comp EVO z hliníku? Jasně, to je přesně ono. A je to proto, že tohle kolo přináší závody do kopců, singletraily i zábavu v cenově dostupném balíčku. Takže hurá - tohle je ten nejvíc epický Epic!
Podíváte-li se po naší kanceláři, uvidíte spoustu Epiců – většina z nich má teleskopické sedlovky, širší pláště a řídítka a trošku větší zdvihy. To je proto, že tihle Epici, které jsme přetvořili na Frankensteiny nejsou jen těmi nejrychlejšími na startovní čáře, ale také jsou vhodné pro nechutně dlouhé vyjížďky, na několika denní etapáky, ale i na rychlé back-country mise. V jednu chvíli jsme si zkrátka uvědomili „Měli bychom taková kola nabízet, ne?“ A tak jsme s tím začali.
Pojďme se podívat na detaily. Zaprvé, EVO má vyšší zdvih vidlice, místo 100 mm je to tedy 120 mm. Tím dosáhnete o jeden stupeň otevřenějšího úhlu vpředu, přesněji 68,5 stupňů. Dále jsme přidali nulový offset teleskopické sedlovky pro lepší kontrolu při sjezdech, ale přitom vás tato geometrie drží nad středem šlapání při prudkých stoupáních. Také jsme přidali širší pláště – 2,3“ Ground Control vpředu a tužší Fastk Trak vzadu s ochranou GRID na bocích.
Epic EVO také nabízí Brain 2.0. OG Brain zcela změnil bikový svět z pohledu na odpružení a to v tom nejlepším slova smyslu. Spousty závodů vyhrál, a zapíchl vlajku do země jakožto lídr v inovaci a vývoje pružení, ale my věděli, že ho můžeme udělat ještě lepší. Jednoduchá fyzika nám ukázala, že posunutím Brainu blíže k zadní ose dosáhneme větší citlivosti. A po dlouhém vývoji a výzkumu je zbrusu nový. Nyní reaguje až neviditelně na nárazy a má mnohem konzistentní chod a ještě má integrované vedení. To znamená, že cesta oleje je lepší a vytváří neuvěřitelně elegantní záležitost, jakou nepřekoná žádná jiná technologie na trhu.
Srdcem konstrukce je hliník M5 s technologií D‘Aluisio Smartweld, která strategicky umístí více svařovacího materiálu tam, kde je potřeba, což vede k hliníkovému rámu, který je více poddajný a tužší v místě téměř všech svárů. Což je naprosto úžasné.
Kolo jako takové je vybaveno 12ti rychlostním řazením SRAM NX Eagle, brzdami SRAM Level TL a zapletenými hliníkovými koly Roval Control.